The Rules of the Game

Life is a stage

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης

Τίτλος: Η Ζωή ως μια σκηνή θεάτρου 

Υλικά: Κατασκευή μεικτής τεχνικής 

(ακρυλικοί μαρκαδόροι και χρώμα σε πλεξιγκλάς και ψηφιακή εκτύπωση σε χαρτί επικολλημένη σε αλουμίνιο)  

Διαστάσεις: 90χ120χ12 cm (ύψος –πλάτος – βάθος) 

«Ο κανόνας του παιχνιδιού», η κεντρική έκθεση του 62ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ταξιδεύει στην Αθήνα

The Project Gallery (16/12/2021-29/1/2022)

H κεντρική έκθεση του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, «Ο κανόνας του παιχνιδιού»,

μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωσή της στη Θεσσαλονίκη, μετακομίζει στην Αθήνα,

στην The Project Gallery (Νορμανού 3, Μοναστηράκι).

Το Φεστιβάλ ανέτρεξε στο άφθαρτο αριστούργημα Ο κανόνας του παιχνιδιού (1939) ως πυξίδα για τη φετινή του έκθεση, η οποία οργανώθηκε σε συνεργασία με το MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, προσκαλώντας δέκα νέους εικαστικούς να φιλοτεχνήσουν ισάριθμα έργα, αντλώντας έμπνευση από την εμβληματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ. Αδιαπραγμάτευτα διαχρονικό, ιδίως στη μεταιχμιακή εποχή του σήμερα, όπου ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε έναν μετα-κόσμο που βρίσκεται στα σπάργανα, το διαμάντι του Ρενουάρ μάς προετοιμάζει για την αναγκαία και αναπόφευκτη μετάβαση σε μία νέα εποχή. Μια ταινία που μας υπενθυμίζει πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή οι κανόνες του παιχνιδιού.

Το έργο μου εμπνέεται από την χαρακτηριστική σκηνή όπου οι πρωταγωνιστές της ταινίας «Ο Κανόνας του παιχνιδιού» ανεβάζουν ένα αυτοσχέδιο θεατρικό έργο στον πύργο που είναι καλεσμένοι κατά την διάρκεια ενός κυνηγετικού Σαββατοκύριακου. 

Στην σκηνή η κυρία του σπιτιού Κριστίν, ο οικοδεσπότης – σύζυγος, η ερωμένη του, ο πιλότος – ήρωας που την έχει ερωτευτεί, ένας ακόμη επίδοξος μνηστήρας και τέλος ο καταλύτης για την πλοκή του έργου Οκτάβ, που τον υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης Ζαν Ρενουάρ και έχει μεταμφιεστεί σε αρκούδα. Παράλληλα έκτος σκηνής έχουμε τις ερωτικές διαπλοκές του υπηρετικού προσωπικού, την καμαριέρα, τον ζηλιάρη σύζυγό της και τον λαθροκυνηγό που την ποθεί, μια εκρηκτική κατάσταση που τελικά θα οδηγήσει στον κατά-λάθος φόνο του πιλότου.

Δημιουργώ μια τρισδιάστατη κατασκευή-μακέτα σκηνικού, που περιλαμβάνει μια κλασική θεατρική σκηνή με  ένθετα στοιχεία που δημιουργούν μια αίσθηση ανοίκειου, εντός της όλοι οι χαρακτήρες αιωρούνται, μετέωροι, παραμονές της επικείμενης καταστροφής, του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου που είναι έτοιμος να ξεσπάσει, στο φόντο η πιο τραγική στιγμή του πολέμου, η έκρηξη της ατομικής βόμβας.