The Alphabet

This is an on going series from 2011 entitled: The Alphabet (from Alpha to Omega).

It is a series of drawings, one for each of the twenty four letters of the Greek alphabet. In every drawing a letter triggers a word, mostly an animals’ name. The images depicted are collage-like: animals’ heads pop-out of human clothes or even shoes. New hybrid creatures are formed taking their characteristics both from man and animal.

works from this series were chosen for the 7th Beijing Biennale at the National Art Museum of China

Recent Posts

THE UNSEEN HOOK at Alma Contemporary Art Gallery in Athens

Ανδρέας Βούσουρας | Αλέξανδρος Μαγκανιώτης
Επιμέλεια Έκθεσης: Γιάννης Μπόλης

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου, 19:30
Διάρκεια Έκθεσης: 8 Φεβρουαρίου – 17 Μαρτίου 2018

Ώρες Λειτουργίας:
Τετάρτη & Σάββατο: 12:00 – 16:00
Πέμπτη & Παρασκευή: 12:00-20:00

Ο τίτλος της έκθεσης The unseen hook (Το αόρατο αγκίστρι) προέρχεται από το βιβλίο του Evelyn Waugh Brideshead Revisited – The Sacred & Profane Memories of Captain Charles Ryder (Επιστροφή στο Μπράιντσχεντ – Οι ιερές και ανόσιες αναμνήσεις του λοχαγού Τσαρλς Ράιντερ). Το «αόρατο αγκίστρι» είναι εκείνο που μας δένει με το παρελθόν –οι αναμνήσεις, τα συναισθήματα, τα μυστικά και οι ακυρωμένες προσδοκίες, όλα όσα μας καθόρισαν και μας διαμόρφωσαν, όλα όσα αγαπήσαμε και προδώσαμε, μας πλήγωσαν και πληγώσαμε. Με εκκίνηση τη συγκεκριμένη φράση, ο Ανδρέας Βούσουρας και ο Αλέξανδρος Μαγκανιώτης συναντώνται και παρουσιάζουν μια κοινή εικαστική πρόταση, μεστή σε περιεχόμενο και πολλαπλές αναγνώσεις. Μια πρόταση στον πυρήνα της οποίας βρίσκονται οι έννοιες της μνήμης, του βιώματος και της ταυτότητας.

The title of the exhibition The unseen hook derives from Evelyn Waugh’s book, Brideshead Revisited – The Sacred & Profane Memories of Captain Charles Ryder. The “unseen hook” is what binds us to the past, to the experiences and memories, the emotions, the secrets and the unfulfilled expectations, everything that defined and formulated us, everything that we loved and betrayed, that we hurt and got hurt by.

Alexandros Maganiotis’ compositions constitute narrations on the borderline between “normal”, “paradox” and “ambiguous”.  The design clarity, the bright, almost transparent colours, the connection between word and picture, as well as the literary references (from Octavio Paz to Paul Celan and Georgios Seferis), the surreal spirit and the pop aesthetics, the unpredictable meetings and combinations, the game of the logical consequences and the interchanges, of the transformations and disguises, the projection of intimate fears, fantasies and dreams, they all activate a different condition, they introduce an alternative, extremely interesting conception of the world. The pictures include the memory and the experience, broaden the vision, challenge and capture the look, constitute a mental mechanism, an “abc” book of human life itself and its adventure.

alma
Contemporary Art Gallery
Ipsilantou 24, Kolonaki
10676, Athens
tel.: +30 211 4003160
www.galleryalma.com

 

  1. Home is me! Leave a reply
  2. “Right to the Future” Leave a reply
  3. The double life of Superman Leave a reply
  4. An Iconic Disturbance: ‘POSTCARDS from ATHENS’ Leave a reply
  5. Από τον Μεσοπόλεμο στον Μοντερνισμό: μικρά σενάρια για την Αθήνα Leave a reply
  6. Capitalism as a religion Leave a reply
  7. Η σημασία τού να είσαι ζώο Leave a reply
  8. Postcards from Athens 1 Reply
  9. Κανένας: σε αναζήτηση ταυτότητας Nobody in search of identity (inspired from the Odyssey) Leave a reply